poniedziałek, 24 lutego 2014

Amulety, zaklęcia i rytuały Białej Magii Haitańskie hoodoo Ray T. Malbrovgh

Recenzja napisana na zlecenie ezoforum.pl

Nim przejdę do samej recenzji książki, należy podkreślić, że w tej książce dostaniemy ezoteryczną wersję hoodoo. Jeśli chwytający spodziewa otrzymać książkę, która jest w 100% tradycyjna, to się rozczaruje. Jednakże na podstawie samej książki można wypracować rdzeń praktyki, który będzie wzorowany na MOCNO SPŁYCONYM haitańskim hoodoo, które połączone jest z symbolikom znanej nam ezoteryki. Jednakże trzeba oddzielić ziarna od plew.

Dane techniczne książki
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii.
Tytuł oryginalny: Charms, Spells, and Formulas.
Ilość stron: 168.
Cena: ok 25 zł.

Daruje sobie już dokładne prześledzenie autora, bo nie jest nikim specjalnie ciekawym. Wydawnictwo twierdzi, że jest aktywnym członkiem luizjańskiego Stowarzyszenia Parapsychologicznego Miasta Thibodeaux i ukończył Seminarium Magii Saksońskiej (widać w książce naloty wicca).

Przejdźmy teraz do książki.

Zalety

Autor próbując wytłumaczyć czym jest magia sięga po definicje Crowleya. Nie jest to żaden wyczyn, ale przynajmniej masz wrażenie, że autor próbuje sięgać po poważną literaturę, a nie jedynie jakieś coś. W sumie to taki pozytywny akcent na początku książki.

W książce poruszona jest kwestia przygotowań do rytuałów. Znalezienie spokojnego miejsca, zadbanie o to żeby Ci nie przeszkadzano, przygotowanie siebie do rytuału. Jak na książki ezoteryczne to ogromna niespodzianka. Czystość umysłu jest rzadko poruszana w ezoczytadłach.

Trening! Autor wspomina o tym, że nie zawsze otrzyma się efekt i związane to jest z treningiem. Koncentracja i wizualizacja. Co prawda nie podaje konkretnych ćwiczeń, ale zostałem pozytywnie zaskoczony pojawieniem się tego aspektu. Przecież wg niektórych magia jest dla wszystkich i każdy jest magiem i może czarować. Tak myślące osoby w tej książce trafią na drobny szpikulec. Trzeba jednak trochę potrenować.

Psalmy i modlitwy do świętych. Dość szeroki wachlarz zastosowań magicznych dla poszczególnych psalmów i modlitwy do konkretnych świętych. Co prawda ciężko mi to zweryfikować, bo nie posiadam odpowiednich źródeł traktujących tak szczegółowo o hoodoo. Zapewne dobry praktyk będzie mógł je wykorzystać.

Inspiracja. Informacje o rytuałach, świeczkach, olejach, laleczkach i użytej symbolice może być inspirujące dla praktyków. Przedstawiciel mniej tradycyjnego podejścia do magii otrzyma plac zabaw, który będzie mógł postawić na swoim podwórku lub wykorzystać jedynie jako ciekawostkę.

Wady

Popezoteryka wszędzie gdzie się da. Wibracje wszechświata, uniwersalny umysł świata, przekazuj energię... haitańskie hoodoo zapewne da sobie dobrze radę i bez tego typu wstawek. Wizualizacja w rytuałach jest ważna, ale wolałbym żeby ta oprawa bardziej tykała się tradycji, a nie popularnej wersji ezoteryki. Przejawia się to w popularnym znaczeniu kamieni i połączenie z zodiakami. Dalej kolory świeczek i nawiązywanie do magii świec (wymieniona też w polecanej literaturze Cunningham), sugeruje to że książka jest w głównej mierze adresowana do nastoletnich czarownic. Co prawda nie jest to klasyczna magia świeczek, tylko opis atrybutów rytuałów, ale symbolika kolorów już jest pożyczona od Cunninghama.

Złotobrzaskowy i hermetyczny podział dni tygodnia jako przyporządkowanych do konkretnych planet i nadających się do konkretnych działań. Jeśli w hoodoo jest taki podział to zapewne jest on równie piękny i nie musi korzystać z zapożyczeń, niestety autor to zrobił.

Chwycenie się popularnego przesądu, że działania magiczne "dodające" robimy w fazie przybywającej księżyca, a "odejmujące" w ubywającej. Na zwykłą logikę brzmi ok, ale zbyt popularno-ezoteryczne to jest, żeby było tradycją hoodoo. Choć kto tam wie.

Bardzo dużo rytuałów na różne okazje. Zajmują sporo miejsca i zapewne ich opis jest ważny. Osoba praktykująca może coś z nich wyciągnie i wykorzysta dla siebie, ale zdecydowanie lepszy byłoby obszerne omówienie symboliki używanej w rytuałach hoodoo.

Całkowite przemilczenie kultu opętań, który jest obecny w hoodoo. W sumie troszkę to dziwne skoro autor pochodzi z Luizjany, to powinien być świadomy tego typu praktyk. Albo przemilczał je celowo, albo wiedza mu na to nie pozwoliła. Jeśli przemilczał to celowo, to mogło służyć albo spłyceniu przekazu, albo zachowaniu wiedzy, która jest dostępna po inicjacji.

Czytając książkę nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że jest dziełem wybitnie kierowanym do nastoletnich czarownic, zresztą wcześniej o tym wspominałem.

Podsumowanie

Jeśli nie przeszkadza Ci takie spłycenie tematu i odnajdujesz się w ezoterycznych dywagacjach na temat różnych tradycji, to możesz spokojnie kupić ów książkę. Książka jako tako nie jest zła. Jakość zastosowanej w niej wiedzy pozostawia wiele do życzenia, ale ma w sobie elementy które można użyć w praktyce. Jeśli chcesz ją kupić, to nie będę Ci tego odradzał. Zachęcać specjalnie też nie będę, mimo że to miła lektura, to i tak są książki które bardziej opłaca się przeczytać. Kolejne bezpłciowe ezoteryczne czytadło, które miałoby potencjał gdyby autor nie poszedł na łatwiznę.

14 komentarzy:

  1. Kult św. Mikołaja na Rusi
    Autor: Boris Andriejewicz Uspienski

    (Pogański czytaj etniczny,rdzenny).

    Książka przetłumaczona dobrze za wyjątkiem tytułu. To nie jest zarys kultu św. Mikołaja na Rusi; to filologiczno-semiotyczne śledztwo w poszukiwaniu reliktów pogaństwa jakie utrwaliły się w wizerunku ruskich świętych. Tak więc, wbrew tytułowi, bardziej ukontentowany będzie ten, kto liczy na dociekliwe studium słowiańskiego pogaństwa, niż ten, kto liczy na historię chrześcijaństwa na przykładzie św. Mikołaja.

    Uspieński reprezentuje szkołę Tartu i jest to jedna z najlepszych rzeczy jakie ta szkoła stworzyła (a jest ich jeszcze kilka). Naukowcy poprzez badania struktur języka, utrwalonych znaczeń, tekstów folkloru kreślą siatkę kulturowych powiązań, wcale nie oczywistych, i docierają do samych ich źródeł. Wyniki są często bardzo ciekawe, niedostępne innym dziedzinom, jak archeologia czy historia.

    Wbrew pozorom, najważniejszym bohaterem "Kultu św. Mikołaja" jest 'pogański' bóg Wołos/Weles. Poznajemy jego związki ze ślepotą, kulawością, światem podziemnym, płodnością, zwierzętami, itd. Na wiele z tych związków nie wskazywał przed Uspieńskim nikt; ślady wielu sami rozpoznajemy w średniowiecznych źródłach, choć sam autor posługuje się właściwie wyłącznie materiałem znacznie późniejszym. Przeanalizowany materiał jest ogromny a sposobowi argumentacji trudno odmówić logiki. To też różni Uspieńskiego od jego dzisiejszych polskich naśladowców, którzy próbują stosować jego metodą, ale ich domorosłe prace są tylko zlepkami skojarzeń.

    Na polskim rynku wydawniczym zdecydowanie jedna z najważniejszych książek na temat 'pogańskiej' religii Słowian.

    Wspaniała książka,żaden "nasz" wydawca nie jest zainteresowany wznowieniem jej i ja to rozumiem,w książce nie ma żadnych ezo głupotek,nie ma new ageu,jest ryzyko że nikt tego nie kupi a wydawca nie zarobi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sadze, zeby czytalo mnie tyle osob, bys uzyskal tutaj moc przebicia do swiadomosci ludzi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednak jak bardzo potrzebujesz o tym pogadac, to na dole jest formularz kontaktowy. Wyslij tam namiar do siebie (mail, gg, fejs, czy inne narzedzie inwigilacji) i sobie ze spokojem podyskutujemy. Jak widzisz warunki na blogu nie sa do tego najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć, nazywam się Greta Icardi z USA, chcę podzielić się niesamowitym doświadczeniem, które miałem z wszechmocną dr Adeleke, mój mąż Greg złożył pozew o rozwód Byłem naprawdę zdruzgotany Płakałem dzień i noc każdego dnia Powiedziałem jednemu z moich przyjaciół sytuacji i opowiedziałem mi o potężnym zaklinaczu, dr Adeleke, byłem trochę sceptyczny, ale postanowiłem spróbować Zrobiłem wszystko, o co mnie poprosił i obiecałem wynik za 24 godziny, a następnego ranka zaskoczyć moją wielką niespodzianką to czy Greg na kolanach błagał mnie, żebym mu wybaczył i zaakceptował go ponownie. Jestem bardzo szczęśliwy, wszystko dzięki dr Adeleke, który może również pomóc w skontaktowaniu się z aoba5019@gmail.com / WhatsApp +27740386124. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam wszystkich, bardzo się cieszę, że mogę podzielić się ze wszystkimi moim niezapomnianym doświadczeniem, w jaki sposób dr ADELEKE pomógł mi rzucić zaklęcie, które uczyniło kobietę, którą zawsze kochałem, ale nigdy nie zwróciłem jego uwagi, w końcu odwzajemnił się potężnym zaklęciem dr ADELEKE .... to była tylko niespodzianka, bo to było marzenie kobiety, które chcę mieć w swoim życiu i w końcu się spełniło po moim spotkaniu z dr ADELEKE .... Dr ADELEKE jest na WhatsApp, jeśli masz jakiś problem, który Ci przeszkadza ( +27740386124) lub e-mail (aoba5019@gmail.com). Pomoc dr ADELEKE nie ma sobie równych. Podziękujesz mi później

    OdpowiedzUsuń
  6. Mąż zostawił mnie dla młodszej kobiety i byłam zdruzgotana. To było tak, jakby miała go pod wpływem złego zaklęcia, Saul z dnia na dzień zwrócił się przeciwko mnie bez żadnego ostrzeżenia. Zdarzyło się to w zeszłym roku, byłem zdesperowany, więc korzystałem z każdej strony rzucania zaklęć, którą udało mi się znaleźć, bez żadnych rezultatów. Przyjaciel wysłał mnie do dr Adeleke i skontaktowałem się z nim. Zaczął ze mną pracować w czerwcu. Dzięki całej jego wspaniałej pracy, mój mężczyzna i ja znów jesteśmy razem. Jestem tak szczęśliwy i zaszczycony, że mam po swojej stronie tak wspaniałą osobę jak ty. Dziękuję Ci! Skontaktuj się z aoba5019@gmail.com i na WhatsApp: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  7. Nazywam się Zola La Rosa, widziałam w internecie komentarz o tym, jak dr Adeleke Oba sprowadziła swojego męża, który wyjechał na miesiące. Skontaktowałem się z dr Adeleke Oba, powiedział mi, co mam robić i zrobiłem zgodnie z jego instrukcjami. Na początku bałam się, ale zgodnie z tym, co powiedział: „Twój mąż wróci za 48 godzin” I tyle, nagle wszystko się zmieniło. Teraz znów jestem szczęśliwy. Możesz skontaktować się z Adeleke Oba pocztą.

    aoba5019@gmail.com

    Tekst WhatsApp
    +27740386124

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam w sieci komentarz, jak UDAMA ADA sprowadziła swojego męża, który wyjechał na tygodnie. Skontaktowałem się z Buddą, powiedział mi co mam robić i zrobiłem zgodnie z jego instrukcjami. To wszystko, nagle wszystko się zmieniło. Teraz znów jestem szczęśliwy. Jeśli przeżywasz trudne chwile w swojej rodzinie, firmie i życiu, możesz skontaktować się z UDAMA ADA poprzez e-mail: ( udamaada@gmail.com )

    Tekst WhatsApp
    +27 (658) 978-226

    OdpowiedzUsuń
  9. Poddawałam się już i myślałam, że nie stracę związku, dopóki nie znalazłam DOKTOR OLUWA, to piękna rzecz mieć kochający i szczęśliwy związek, po tym, jak mój kochanek opuścił mnie na miesiące z powodu moich błędów, byłem smutny, samotny i złamany, na szczęście zostałem skierowany do bardzo miłego i silnego człowieka DOCTOR OLUWA z Afryki, który pomógł mi przywrócić mojego Kochanka (James) i teraz kocha mnie o wiele bardziej niż kiedykolwiek, jestem teraz tak szczęśliwy z życia. Dziękuję bardzo... obiecałem się tym podzielić, aby dotrzeć do każdego, kto ma trudności z partnerem. Chcesz odzyskać swojego byłego? Potrzebujesz przełomu w biznesie? Potrzebujesz zaklęcia na szczęście? Skontaktuj się z tym wspaniałym rzucającym zaklęcia już dziś i połóż kres bólowi i traumie. numer WhatsApp: +2348121936718.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć . Niedawno widziałam dowody DR DAWN na blogu, który odwiedzam, aby rozwiązać problemy w związku i randkowaniu, ponieważ miałam poważne kłopoty z moim chłopakiem i spotykaliśmy się przez dziewięć miesięcy, po prostu nagle się zmienił, nie odpowiadał na moje pytania. dzwoni, zaczął oszukiwać, skrzywdził mnie na wiele sposobów, nigdy nie sądziłem, że to możliwe i po prostu pomyślałem, że powinienem spróbować *może z jakiejś desperacji*.. i skontaktowałem się z GREAT DR DAWN. Na początku wszystko wydawało się senne i niewiarygodne, jego rady i rozwiązania były trochę proste i dziwne, a ja trochę się bałem, ponieważ czytałem i słyszałem wiele historii o fałszywych czarodziejach, oszustwach i nigdy nie wierzyłem w magię. i wiara i wrzuciłem kilka rzeczy po wszystkim i zadziałało to jak cud, wszystko poszło w zupełnie nowym kierunku, było i było niesamowite... Myślę, że to wszystko w dobrej wierze sprawiło, że przeczytałem ten konkretny post w ten wierny dzień. . Mam nadzieję, że mogę pomóc innym ludziom, tak jak on pomógł mi... Zrobiłem trochę i dostałem wszystko, czego chciałem. Jeśli chcesz *swojego chłopaka, dziewczynę, męża, żonę, rodzinę i życie miłosne. Wyślij e-maila { dawnacuna314@gmail.com } lub skontaktuj się z nim na WhatsAppie
    {+2348032246310}

    OdpowiedzUsuń
  11. A i more artikujt

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój dom był wypełniony niekończącymi się problemami i nieszczęściami, które doprowadziły do ​​rozwodu, którego nigdy nie chciałam z mężem. Wszystko się załamało i poszliśmy własnymi drogami. Próbowałam iść dalej, ale było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ nadal kochałam mojego męża, a moja córka zawsze płakała, chcąc odzyskać ojca. Nie miałem innego wyjścia, jak szukać pomocy, co skłoniło mnie do skontaktowania się z DR DAWN po zobaczeniu tylu dobrych uwag na temat jego pracy. Zapewnił mnie, że pogodzi mnie i mojego męża swoim zaklęciem pojednania, które zrobił. Cieszę się, że mogę powiedzieć wszystko, że osiągnąłem pożądany rezultat po 2 dniach, miłość i szczęście zostały przywrócone i wróciliśmy do siebie i wierzę, że to dla nas na zawsze i wszystko dzięki DR DAWN za zrobienie tak wiele dla ratowania mojej rodziny . Nigdy nie jest zbyt zajęty, by komukolwiek pomóc. Więc skontaktuj się z nim teraz, jeśli potrzebujesz pomocy. napisz do niego teraz przez: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +2349046229159 Ten komentarz z uznaniem pochodzi od Julii Lorenzo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nazywam się Luca Matteo, to były jedne z najlepszych wakacji w moim życiu, ponieważ odzyskałem żonę w ciągu kilku godzin. Zanim do niego zadzwoniłem, przeczytałem kilka dobrych opinii o doktorze Udamie, ale nie wiedziałem, czy wszystkie te historie są prawdziwe, dopóki nie odzyskałem żony. Po tym, jak odzyskałem żonę, z pomocą dr Udama nauczyłem się dzielić moim świadectwem ze wszystkimi na tej stronie, że dr Udama jest naprawdę potężnym czarodziejem, który odbudowuje każdy zerwany związek lub małżeństwo zaklęciem miłosnym w ciągu kilku godzin. Skontaktuj się z dr Udamą na WhatsApp: (+27 65 897 8226) lub wyślij e-mail na adres (udamaada@gmail.com), a później podziękuj mi..

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam sfrustrowana i zdruzgotana, gdy mój mąż zażądał rozwodu. Następnie skontaktowałam się z Dr DAWN, po tym jak zobaczyłam wiele świadectw o tym, jak Dr DAWN pomógł tak wielu ludziom przywrócić pokój w ich małżeństwach i związkach,
    Zobaczyłam też jak leczył różne choroby i pomagał niewielu osobom w leczeniu niepłodności i postanowiłam się do niego zwrócić o pomoc,
    Obiecał pomóc, kiedy po tym, jak mu wszystko wyjaśniłem, zapewniłem wszystko, o co prosił, a on zrobił swoje, teraz mój mąż bardzo mnie kocha i traktuje z troską. Mój dom jest taki spokojny i pełen szczęścia, a wszystko dzięki Dr DAWN,

    Skontaktuj się z nim, jeśli masz obecnie jakiś problem. To WhatsApp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    OdpowiedzUsuń