czwartek, 6 marca 2014

Neuroteologia, sugestie, telepatia, opętanie i demencja starcza.

W dyskusjach internetowych można znaleźć wiele rzeczy. Niektóre przerażają, inne śmieszą... wiecie o tym doskonale, bo dość wyraźnie pokazałem to w serii notek Ezoteryczne mądrości. Skądinąd seria ta doczekała się już siedmiu części, a w produkcji jest część ósma. Dzisiaj zaserwuje bigos mózgowej denaturacji w inny sposób. Niezwykle mi życzliwa ostatnim czasem osoba (chyba czegoś chce, na pewno czegoś chce!), podesłała mi link do dyskusji z szczególnym namaszczeniem jednego postu, który się w tym wątku znajdował. Post mnie tak zaintrygował, że postanowiłem poprowadzić z nim polemikę. Z racji że nie mam zamiaru rejestrować się na tym forum, to zrobię to tutaj.

 Jedziemy z koksem. Mała tylko uwaga. Wkleją fragmenty postu, wraz z odpowiednim komentarzem. Wkleję generalnie całość postu, więc zarzuty o wyjęciu z kontekstu nie powinny mieć miejsca.

Fragment nr 1:
Cytowany fragmentu innego postu, przez autora:

Warto też zwrócić uwagę że większość osób opętanych jest katolikami po rytuale chrztu świętego, a mało kiedy zdarza sie to u osób nie mających tego typu sakramentów.Chrzest bowiem i cała jego formuła jest trichę źle pojmowana i tak naprawdę ma ona tzw. drugie dno. Jeżeli się dokładnie przestudiuje całość można to zauważyć.


Dalej wypowiada się jedynie autor postu

Gdzieś Ty to wyczytała.Totalne bzdury jeżeli chodzi o Chrzest i inne sakramenty Św.
Moim skromnym zdaniem, nie mają żadnego wpływu na opętanie.
Jeżeli już, to w przypadku osób wierzących i zajmujących się  wszystkim tym, co jest zakazane,( a więc i medytacją) może nastąpić coś w rodzaju  wyrzutów sumienia - świadome względnie podświadome. W związku z czym, w mózgu następuje bardzo silny wyrzut emocji, doprowadzający nie do opętania, ale choroby psychicznej, która nazywana jest opętaniem.


Komentarz(1):
Z pierwszą częścią nie sposób się zgodzić. Opętanie nie występuje jedynie u osób ochrzczonych, ale już dalsza część jest pisana przez pryzmat religii chrześcijańskiej. Opętania nie mają jedynie charakteru złowrogiego. W niektórych praktykach magicznych, operator daje się specjalnie opętać, żeby móc zrobić coś, co normalnie byłoby niewykonywalne (szereg uzdrowień np). W kulturach prymitywnych dość częste zjawisko. Poza tym opętujące duchy można wg różnych zasad etycznych i moralnych dzielić na dobre i na złe (W chrześcijaństwie też jest taki podział!!). Czasem duch święty zsyła cuda, czasem demon sprawia, że sam sobie robisz loda (co wg mnie też jest cudem).
Poza tym nie ma takiej choroby psychicznej jak opętanie. Natomiast w klasyfikacji F (dotyczących psychiatrii) są tzw stany transowe i opętaniowe. Jednak nie zawsze podejmuje się ich leczenie- w zależność od uciążliwości i kontekstu kulturowego.

Fragment nr 2:
Owszem, nie neguję opętań przez jakieś bliżej nieokreślone byty, nazywane potocznie diabłem.Wierzę w duchy, gdyż doświadczyłam ich obecności. Żeby nie było, że ściemniam - razem z mężem w tym samym momencie widzieliśmy i słyszeliśmy to samo, na dodatek nie raz i nie dwa ( był to duch zmarłego sąsiada, który miał powód żeby nas odwiedzać )
Większość opętań jest zwyczajnie chorobą psychiczną i niczym więcej.
Komentarz(2):
Ten fragment wykorzystam przeciw autorowi, ale to za chwilę. Gdy zestawię go z czymś innym. (Dla ułatwienia nazwę go fragmentem nr 2 i wprowadzę numerację pozostałych).

Fragment nr 3:
Przy okazji -  tzw. ezoterycy wyśmiewani są przez "magusów" internetowych, za wiarę w telepatię, autosugestię itp i w ich moc.
Gdy tymczasem oni niczym innym się nie posługują, jak wiarą i wyobraźnią.


Komentarz(3):
Z racji, że czuje osobistą przynależność do internetowych "magusów", a nawet w pewnym stopniu utożsamiam się z tą grupą (bo krytykuje ezoteryków), wrzucę tu parę gorzkich słów autorowi. Nikt nie wyśmiewa wiary w telepatię, czy w autosugestię. Niestety jest różnica między wywołaniem u siebie dobrego humoru za pomocą sugestii, a wywołaniu magicznie przyczyny potrzebnej dla zaistnienia dobrego humoru. Nikt nigdy nie zarzucił ezoterykom, że afirmacje, autosugestia, czy sugestia nie działają. Działają w ściśle określonych zasadach i na ściśle określonych podstawach. Afirmacja pomoże Ci przełamać Twoją blokadę nieśmiałości, ale nic więcej. Skoro nie rozumiesz różnicy to Twój problem. Co do wiary w telepatię. Założę się że u nie jednego magusa, w jakiejś formie ona też występuje, ale nie jak w filmach Si-Fi. Argument wyciągnięty z odbytu Aligatora.

Fragment nr 4:
Bo czymże jest rytuał np. w magi ceremonialnej;
W skrócie - przygotowaniem miejsca i  umysłu poprzez wyciszenie i zapewnienie warunków do wykonania rytuału, potem szykowanie odpowiednich składników, bywa, że ołtarza, którego przykład podam niżej, wprowadzenie w trans, modlitwę do wybranego  bóstwa.Nie wiem co tam jeszcze Ale te wszystkie czynności potęgują napięcie, które kumulując się, SPRAWIAJĄ WRAŻENIE kontaktu z bóstwem.

Tak, wrażenie, ponieważ absolutnie żadnego kontaktu bezpośredniego nie ma. Nie widzą bóstwa.Mają TYLKO jego wyobrażenie.

Komentarz(4):
Pominę durną wstawkę o magii ceremonialnej i przejdę do konkretów. Odnośnie komunikacji z bóstwem, która SPRAWIA WRAŻENIE kontaktu. Śmiech na sali. W tym momencie odsyłam do komentarza fragmentu nr 2. Autor mógł widzieć i słyszeć ducha! Ale mag podczas rytuału ma już jedynie wrażenie owego kontaktu! Dyskusje mają to do siebie, że używa się w nich logiki. Autor chyba swoją zjadł wraz z ostatnią szarą komórką. Nie nasz problem, choć później musimy czytać takie bzdury.

Fragment nr 5:
I teraz niech ktoś, kto posiada większą wyobraźnie, nie przyzna, że słaby psychicznie człowiek nie może oszaleć ? I to jest opętanie.!!!
Nie jestem lekarzem, na magii się nie znam, jedynie czytam to tu to tam i wyciągam wnioski. Ktoś powie mylne - być może. Ale zobaczcie np. jeden z ołtarzy, (z bafometem może kiedyś pokażę.)


Komentarz(5):
Tutaj pełna zgoda z autorem. Nie jest lekarzem, nie ma nawet podstawowego medycznego wykształcenia, na magii się nie zna, a i tak pierdoli na jej temat. Oczywiście można udawać speca i uznać, że wszystkie stany przypominające opętanie w magii, to efekt jedynie psychiki. W ogóle fizyczna część organizmu nie odgrywa przy tym znaczenia. Takie wnioski się nasuwają z tej wypowiedzi. Zabawniejsze są później, bo odeśle nas do neuroteologii. O tym jednak za chwilę.

Fragment nr 6:
http://beatamatuszewska.pl/resources/pra...-light.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-y_OUOUZOwl8/UB...382284.jpg

Komentarz(6):
Bardzo dobrym przykładem ołtarzy w magii jest animacja komputerowa, która ma dodawać jedynie klimatu i zdjęcie z ceremonii nastoletniego S(z)atanisty, albo ze strony o walce z sektami. Geniusz zła i dowód na... w sumie nie wiem na co, bo od momentu krytyki ezoteryków przez internetowych "magusów", całkowicie odszedł od tematu przewodniego wątku. Jeszcze gdzieś wcisnął opętanie. Może później odzyska to coś spójność.

Fragment nr 7:
Jedną z form przygotowania się do rytuału, jest wstrzemięźliwość seksualna na jakiś czas przed rytuałem. Oczywiście w magii, w której wyrzutem siły i mocy maga, ma być niebotyczny orgazm w trakcie którego "dochodzi" do kontaktu z bóstwem. Temat rzeka.

Komentarz(7):
Ogromne uproszczenie. Metod kontaktów z duchami, bogami, czy z czym tam chcesz jest wiele. Owszem, wśród technik czynienia swojej woli, jest magia seksualna. Jednak sprowadzanie wszystkich technik ekstatycznych do orgazmu świadczy, że autor nie wie o czym mówi. Coś tam gdzieś przeczytał i to bez zrozumienia. Techniki ascetyczne też się pojawiają. Jednak wstrzemięźliwość seksualna jest tylko jedną z nich, a nawet nie za bardzo. Dla mnie to bardziej etap oczyszczający. Samego przygotowania. Zresztą Crowley napisał, ze kiedyś magowie szukając oczyszczenia przesadzali (nie tak, ale taki był sens). W skrócie o autorze:  Zabijcie to nim się rozmnoży :D

Fragment nr 8:
Powracając do sedna, poczytajcie o możliwościach naszego mózgu, warto przeczytać do końca;

neuroteologia

Komentarz(8):

Jednak wróciliśmy do głównego tematu. Bardzo dobry pomysł, polecam to przeczytać. Jednak przeczytać ze zrozumienie, do końca i bez pomijania fragmentów krytyka. Wtedy to wygląda zupełnie inaczej, a post w sieci dalej wisi i przyczyniłem się do jego rozpropagowania.

PS: Udało mi się podzielić post na 8 części. Przewrócić i mamy nieskończoność. Idealnie pasuje do ludzkiej głupoty.

11 komentarzy:

  1. "Nikt nigdy nie zarzucił ezoterykom, że afirmacje, autosugestia, czy sugestia nie działają. Działają w ściśle określonych zasadach i na ściśle określonych podstawach. Afirmacja pomoże Ci przełamać Twoją blokadę nieśmiałości, ale nic więcej." - tzn?Jak to nic wiecej?Chodzi o to ze afirmacje dzialaja tylko w obrebie zdania afirmacyjnego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chodzi o to, że afirmacje to żadna magia. Działa jedynie w obrębie głowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. strach czytać fora widząc co się wypisuje...;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwaga! Jeśli kogoś kochasz i zależy ci na tej osobie, zrobisz wszystko, aby być z tą osobą, jestem Raymond moja była dziewczyna Tak bardzo ją kocham, kiedy zerwaliśmy, nigdy nie przestaję o niej myśleć, muszę coś zrobić aby ją odzyskać, kiedy zacząłem czytać artykuły o tym, jak odzyskać kochankę, zobaczyłem artykuł mówiący o ADELEKE OBA i ilu ludziach pomógł przywrócić swojego kochanka, skontaktowałem się z ADELEKE OBA na WhatsApp, wyjaśniłem wszystko, aby on i rzucił czar na moją byłą dziewczynę, która zadzwoniła do mnie tego samego dnia i zaczęła mnie błagać, a dzisiaj znowu jesteśmy razem, ona mnie kocha i chichocze mnie bardziej niż wcześniej i wkrótce się pobierzemy, skontaktuj się z ADELEKE OBA dzisiaj na WhatsApp numer +27740386124 lub możesz wysłać mu e-mail; aoba5019@gmail.com ... To najlepsze zaklęcie, z którym możesz się skontaktować, aby uzyskać pomoc, dziękuję mi później

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazywam się Cathy. Chcę zeznawać na temat wielkiego rzucającego zaklęcia dr Adeleke .. ja i mój mąż jesteśmy małżeństwem od 5 lat, nie mamy dziecka, a lekarz powiedział nam, że nie mogę rodzić, ponieważ mam łono Zostały uszkodzone z powodu złego przepisania leków, bardzo mnie to zmartwiło, a mój mąż nie był szczęśliwy, więc zdecydował się ożenić z inną dziewczyną i rozwieść się ze mną. podał mi swój adres e-mail, cóż, nigdy w to nie wierzę, chociaż właśnie zdecydowałam, że spróbuję, a on powiedział mi, że odzyskanie męża z powrotem do mnie zajmie 24 godziny i zajdę w ciążę wątpiłem w niego trzeciego dnia mój mąż wrócił do mnie i płakał, powiedział, że nie chce już rozwodu 3 tygodnie po tym, jak lekarz potwierdził, że jestem w ciąży, może również pomóc Ci skontaktować się z nim pod adresem (A0BA5019@GMAIL.COM) LUB WhatsApp (+27740386124)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć wszystkim, jestem tak podekscytowana, że ​​mój mąż wrócił po tym, jak zostawił mnie dla innej kobiety. Mój mąż miał romans ze współpracownikiem i tak bardzo kocham mojego męża, ale on zdradzał mnie ze swoim współpracownikiem i tą dziewczyną, myślę, że używa czarów lub czarnej magii na moim mężu, aby mnie nienawidził i to był tak krytyczny i nie na miejscu - cały dzień i noc płaczę, aby Bóg zesłał mi pomocnika, abym przyprowadził z powrotem mojego męża! Byłem naprawdę zdenerwowany i potrzebowałem pomocy, więc szukałem pomocy w Internecie i trafiłem na stronę internetową, która sugerowała, że ​​dr Bogaty może pomóc szybko odzyskać byłego chłopaka. Więc czułem, że powinienem spróbować. Skontaktowałem się z nim i powiedział mi, co mam robić, a ja to zrobiłem, a potem rzucił dla mnie zaklęcie miłosne. 22 godziny później mój mąż naprawdę zadzwonił do mnie i powiedział, że tak bardzo za mną tęskni. O mój Boże! Byłem bardzo szczęśliwy, a dziś znów jestem szczęśliwy z moim mężczyzną i radośnie mieszkamy razem i dziękuję potężnemu czarodziejowi, dr. Bogu, jest tak potężny i postanowiłem podzielić się tutaj swoją historią. jeśli jesteś tutaj, a Twój Kochanek Cię odrzuca lub Twój mąż przeniósł się do innej kobiety, nie płacz już, skontaktuj się z doktorem Wealthy, aby uzyskać pomoc ... Oto jego e-mail, wealthylovespell@gmail.com
    Wykonuje również następujące zaklęcie
    Zaklęcie ciąży
    Czar miłości
    Zaklęcie powiększające penisa
    opryszczka
    Zwycięskie zaklęcie
    Jego WhatsApp +2348105150446
    Blog: wealthylovespell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Życie może być czasem zabawne, jedna minuta jest przyjemna, a następna jest zupełnie inna. Mój małżonek i ja żyliśmy bardzo pięknym życiem przed niespodziewanym chaosem, życiem bez skaz i nieufności, dopiero gdy mieliśmy problemy z utrzymaniem naszych dzieci, przestał płacić i znalazł przygodę na zewnątrz flirtując ze swoim małżeńskim domem, hojnie obdarzając wszystko, co wycierpieliśmy i za to co pracowaliśmy nad niepotrzebną przyjemnością czułam w sobie tę pustkę nie miałam pojęcia jak pomóc ratować mój związek z nim bo nie wracał do domu, spóźniał się, pił, palił robi różne rzeczy nigdy tego nie robiłem... Ale dzięki człowiekowi, który wniósł radość i stabilność do mojego domu, dr Egwali, człowiek dobrych uczynków, jest taki prawdziwy i uczynny, ponieważ próbowałem i zaufałem... Porozmawiaj z nim o swoich lękach i będziesz zadowolony, że to zrobiłeś. WhatsApp lub Viber +2348122948392 lub e-mailem dregwalispellbinder@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć . Niedawno widziałam dowody DR DAWN na blogu, który odwiedzam, aby rozwiązać problemy w związku i randkowaniu, ponieważ miałam poważne kłopoty z moim chłopakiem i spotykaliśmy się przez dziewięć miesięcy, po prostu nagle się zmienił, nie odpowiadał na moje pytania. dzwoni, zaczął oszukiwać, skrzywdził mnie na wiele sposobów, nigdy nie sądziłem, że to możliwe i po prostu pomyślałem, że powinienem spróbować *może z jakiejś desperacji*.. i skontaktowałem się z GREAT DR DAWN. Na początku wszystko wydawało się senne i niewiarygodne, jego rady i rozwiązania były trochę proste i dziwne, a ja trochę się bałem, ponieważ czytałem i słyszałem wiele historii o fałszywych czarodziejach, oszustwach i nigdy nie wierzyłem w magię. i wiara i wrzuciłem kilka rzeczy po wszystkim i zadziałało to jak cud, wszystko poszło w zupełnie nowym kierunku, było i było niesamowite... Myślę, że to wszystko w dobrej wierze sprawiło, że przeczytałem ten konkretny post w ten wierny dzień. . Mam nadzieję, że mogę pomóc innym ludziom, tak jak on pomógł mi... Zrobiłem trochę i dostałem wszystko, czego chciałem. Jeśli chcesz *swojego chłopaka, dziewczynę, męża, żonę, rodzinę i życie miłosne. Wyślij e-maila { dawnacuna314@gmail.com } lub skontaktuj się z nim na WhatsAppie
    {+2348032246310}

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój dom był wypełniony niekończącymi się problemami i nieszczęściami, które doprowadziły do ​​rozwodu, którego nigdy nie chciałam z mężem. Wszystko się załamało i poszliśmy własnymi drogami. Próbowałam iść dalej, ale było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ nadal kochałam mojego męża, a moja córka zawsze płakała, chcąc odzyskać ojca. Nie miałem innego wyjścia, jak szukać pomocy, co skłoniło mnie do skontaktowania się z DR DAWN po zobaczeniu tylu dobrych uwag na temat jego pracy. Zapewnił mnie, że pogodzi mnie i mojego męża swoim zaklęciem pojednania, które zrobił. Cieszę się, że mogę powiedzieć wszystko, że osiągnąłem pożądany rezultat po 2 dniach, miłość i szczęście zostały przywrócone i wróciliśmy do siebie i wierzę, że to dla nas na zawsze i wszystko dzięki DR DAWN za zrobienie tak wiele dla ratowania mojej rodziny . Nigdy nie jest zbyt zajęty, by komukolwiek pomóc. Więc skontaktuj się z nim teraz, jeśli potrzebujesz pomocy. napisz do niego teraz przez: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +2349046229159 Ten komentarz z uznaniem pochodzi od Julii Lorenzo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam sfrustrowana i zdruzgotana, gdy mój mąż zażądał rozwodu. Następnie skontaktowałam się z Dr DAWN, po tym jak zobaczyłam wiele świadectw o tym, jak Dr DAWN pomógł tak wielu ludziom przywrócić pokój w ich małżeństwach i związkach,
    Zobaczyłam też jak leczył różne choroby i pomagał niewielu osobom w leczeniu niepłodności i postanowiłam się do niego zwrócić o pomoc,
    Obiecał pomóc, kiedy po tym, jak mu wszystko wyjaśniłem, zapewniłem wszystko, o co prosił, a on zrobił swoje, teraz mój mąż bardzo mnie kocha i traktuje z troską. Mój dom jest taki spokojny i pełen szczęścia, a wszystko dzięki Dr DAWN,

    Skontaktuj się z nim, jeśli masz obecnie jakiś problem. To WhatsApp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    OdpowiedzUsuń