sobota, 25 maja 2013

"Gdzie żyją demony?" Frater U.D.

Książka Fratera U.D. Gdzie żyją demony? trafiła w moje ręce już jakiś czas temu. Zdecydowałem się ją przeczytać po lekturze "Osobistych Symboli Sukcesu". Jak OSS mi się bardzo spodobała, to już o tej książce tego powiedzieć nie mogę.

Dane techniczne książki:


Wydawnictwo: Illuminatio
Liczba stron: 180
Wymiary: 145x205
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-62476-72-5
Rok Wydania: 2012

Zacznijmy może od początku. Książka jest wydana w sposób przystępny. Okładka jest ładna, litery czytelne, a podział książki przejrzysty. Niestety podtytuł Wszystko co musisz wiedzieć o magii jest nieadekwatny i stanowi jedynie chwyt marketingowy. 

Gdy chwyciłem po książkę spodziewałem się, że autor skupi się na praktycznych aspektach magii, a tym czasem "obala" różnego rodzaju przesądy. Robi to w sposób dość humorystyczny i serwuje sporo ciekawostek z historii myśli okultystycznej. Czyli za książką przemawia tylko styl i poczucie humoru. Czyta się ją szybko (bo jest króciutka) i z zainteresowaniem. 

I to byłby koniec dobrych rzeczy. 
W książce nie ma nic o realnych aspektach praktyki. 

Wnioski
Książkę polecam osobom, które chcą poznać anegdotki z historii okultyzmu i odrobinkę się pośmiać. Druga grupa osób, która powinna ową książkę przeczytać, to nastoletni "adepci". Książka rzuci im trochę światła na to, czym magia nie jest. Niestety osoby, które szukają w niej wiedzy praktycznej, rozczarują się. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz